خرید vps سرور مجازی VPS ارزان


خرید vps ارزان سرور مجازی + وی پی اس [50 کشور]

سرور مجازی VPS بلوسرور (virtual private serverکارساز شخصی مجازی) با سیستم عامل های ویندوز و لینوکس ارایه میشود، از مزایای خرید سرور مجازی بلوسرور میتوان به استفاده از درایو NVME که بالاترین کارایی و عملکرد را هنگام کار کردن با سرور مجازی را تجربه میکنید، انتخاب انواع سیستم عامل های ویندوز 2022-2019 و لینوکس Centos ،Ubuntu و Almalinux که در هنگام خرید VPS میتوان انتخاب کرد، آپتایم بالا و 99.9% وی پی اس ها طبق مانیتورینگ دیتاسنتر ها و امکان خرید سرور مجازی ارزان با IP بیش از 50 کشور و دیتاسنتر میتوان نام برد.

خرید VPS بلوسرور

از بهترین دیتاسنتر های (Data Center) فروش وی پی اس که بلوسرور با آنها همکاری میکند، Hetzner آلمان و فنلاند، Equinix هلند است که هتزنر دیتاسنتری برای خرید VPS ارزان، با پینگ پایین، سخت افزار قوی و سرعت بالا، پورت شبکه 10Gbps و مورد توجه کاربران ایرانی است و دیتاسنتر Equinix بزرگترین دیتاسنتر جهان با بیش از 220 دیتاسنتر است.

سرور مجازی VPS


ساختار سرور مجازی vps در virtualization


VPS (سرور مجازی) چیست


(توضیح به زبان ساده)


VPS - وی پی اس - سرور مجازی مخفف کلمه Virtual Private Server به معنی " ماشین مجازی سازی شده - Virtualization" است. VPS تعدادی ماشین مجازی (VM) است که در یک سخت افزار و روی یک سرور اختصاصی، با منابع اختصاصی و ایزوله شده CPU, Ram, هارد، شبکه اینترنت در حال اجرا هستند. با کمک مجازی سازها یک سرور اختصاصی به چند سرورمجازی کوچک تبدیل میشن (virtual dedicated server (VDS))، هر vps میتونه سیستم عامل مجزایی داشته باشه و دارای منابع معینی باشه، هر VPS دارای یک IP اختصاصی است.





در تصویر زیر معماری اجرای VPS نشون داده شده :
1. تصویر سمت چپ معماری یک کامپیوتر معمولی مثل لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی هستش که بصورت معمول سیستم عاملی (Operation System) مثل ویندوز یا لینوکس مستقیما روی سخت افزار با همه ram , cpu که اون سخت افزار داره نصب میشه و بعد برنامه ها (Applications) داخل اون سیستم عامل اجرا میشن.

2. اما در تصویر سمت راست، معماری اجرای VPS است، سیستم عاملی که روی سخت افزار بصورت مستقیم نصب میشه، بهش مجازی ساز گفته میشه مثل مجازی ساز Vmware، این مجازی ساز Vmware vSphere یا سایر مجازی سازها مثل Xen ، KVM یا Virtuozzo همه منابع سخت افزار در اختیار خودش میگیره، مثلا اگر سرور شما 64 گیگ Ram و 2 عدد CPU داره، این منابع تحت مدیریت مجازی ساز (Virtualization) کنترل میشه. بعد شما میتونین سیستم عامل دلخواهتون مثل ویندوز یا لینوکس با هر میزان منابع مثلا 10 تا سرور مجازی (VPS) دو گیگابایت رم با سیستم عامل ویندوز، یا 4 تا VPS ویندوز و 6 تا VPS لینوکس 3 گیگابایت رم ایجاد کنید و برنامه هاتون در داخل هر VPS بصورت جداگانه اجرا کنین.


VPS چیست

اما نکاتی که حتما براتون در مورد کارکرد VPS سوال هست:
1. هارد هیچ کدوم از VPS ها توسط سرور دیگه قابل مشاهده نیست، فرض کنین 10 تا ماشین مجازی (virtual machines) داخل یک هارد ایجاد شده، هر کدوم از این سرور مجازی های ایجاد شده، مجدد یک هارد مجازی داخل هارد اصلی سرور اختصاصی ایجاد کردن.
2. صفحه دسکتاپ سرور مجازی ها قابل مشاهده برای هیچ کاربر دیگه ای نیست، تنها کاربری که امکان ورود به سیستم عامل سرور مجازی که تهیه کرده داره میتونه صفحه دسکتاپ مشاهده کنه.


در سرور مجازی ارزان بلوسرور امکان خرید VPS با سیستم عامل لینوکس و سیستم عامل ویندوز فراهم هست، دسترسی کاربران به سرور مجازی ارزان لینوکس از نوع root و برای VPS ارزان ویندوز از نوع administrator است. از کاربرد خرید VPS بلوسرور میتونیم به راه اندازی انواع سایت فروشگاهی، خبری ، فعالیت های تجاری، دسترسی به IP سایر کشورها، ترید کردن، اجرا کردن سایت ها و وب اپلیکیشنی که در هاست اشتراکی امکان راه اندازیش وجود نداره یا مصرف منابع این سایت ها مثل Ram و CPU بالاتر از هاست اشتراکی هست و قابلیت میزبانی در هاست اشتراکی رو ندارن از VPS استفاده میکنن


سرور مجازی یا vps مانند یه کامپیوتر قدرتمند با منابع اختصاصی است (Cloud computing) که دارای اینترنت با سرعت بالا، پهنای باند نامحدود و آپتایم بالاست که همیشه روشن است.در سایت فروش سرور مجازی بلوسرور، امکان خرید VPS ویندوز (windows vps) و خرید VPS لینوکس ( linux vps) فراهم است. vps دارای منابع ram ddr4 , cpu , هارد ssd nvme برای ذخیره سازی است. کاربران با خرید یک vps امکان راه اندازی هاستینگ (Hosting) برای راه اندازی چند سایت سایت را دارند.



انتخاب سیستم عامل در خرید سرور مجازی

راهنمای خرید VPS سرور مجازی


VPSها(کارساز شخصی مجازی) با انواع سیستم عامل (OS) های ویندوز سرور، لینوکس، میکروتیک ارایه میشن. اگه قصد ریموت دسکتاپ و دسترسی به محیط گرافیکی سیستم عامل و مشاهده صفحه دسکتاپ دارید، بی دردسرترین و راحت ترین سیستم عامل، ویندوز است. سیستم عامل لینوکس هایی که برای سرور مجازی ارایه میشن فاقد محیط گرافیکی هستند و نسخه سرور اونها نصب میشه و این سیستم عامل لینوکس عموما برای راه اندازی سایت، ربات و اجرای پروژه های برنامه نویسی شده استفاده میشه و اگر برای کارهای تخصصی شبکه، سرور نیاز دارین از سیستم عامل میکروتیک میتونین استفاده کنین.


خرید vps ویندوز

اگه قصد ریموت دسکتاپ و دسترسی به محیط گرافیکی دارین، بی دردسرترین سیستم عامل ویندوز است، چرا که با ریموت دسکتاپ (RDP) خیلی راحت و بدون تنظیم و نصب برنامه های جانبی به سرور ابری متصل میشین و با موس و کیبورد خودتون سرورمجازی که تهیه کردین از راه دور کنترل میکنید. برنامه ریموت دسکتاپ Remote desktop (RDP) بصورت پیش فرض در همه سیستم عامل های ویندوز قرار دارد و نیاز به نصب آن در سیستم شخصی کاربران نیست. با اتصال از ریموت دسکتاپ، شما دسکتاپ سرور مجازی که در خارج یا داخل کشور تهیه کردین رو در سیستم شخصی خودتون مشاهده میکنید.


خرید vps لینوکس

لینوکس یک سیستم عامل منبع باز است که به دلیل توزیع های مختلف مورد توجه قرار گرفته است. مهمترین توزیع های لینوکس CentOS ، Debian و Ubuntu هستند که همه آنها به صورت رایگان در دسترس هستند. امروزه این توزیع ها در زمینه های مختلف مانند میزبانی وب، میزبانی اپلیکیشنها، میزبانی هاست اشتراکی ، docker ، مجازی سازی ، مدیریت پایگاه داده ، LAMP یا LEMP stack ، ایجاد فضای ابری و غیره استفاده می شود.

نسخه سرور سیستم عامل لینوکس (operating system) فاقد محیط گرافیکی است و اتصال و رابط کاربری بصورت پیش فرض از طریق خط فرمان Terminal است که توسط پروتکل SSH انجام میشه و به دلیل عدم نصب محیط گرافیکی مصرف منابع پایین تری از لحاظ Ram، CPUدارند، البته محیط گرافیکی مثل Gnome و xfce هم امکان نصبشون هست، از VPS لینوکس برای میزبانی سایت هایی با زبان های برنامه نویسی PHP، پایتون، Nodejs، لاراول و ... و نصب داکر استفاده میشه. برای میزبانی سایت یا راه اندازی هاستینگ بر روی سیستم عامل لینوکس از کنترل پنل هایی مثل Cpanel ، Directadmin یا CWP استفاده میکنند، این کنترل پنل ها سرویسهای لازم برای راه اندازی سایت مثل وب سرورهای Apache , Nginx ، یا دیتابیس mysql، سرویس bind، سرویس ftp رو خودشون همراه با محیط گرافیکی برای مدیریت سایت کاربران نصب میکنند.


خرید vps برای گوشی

نکته ای که اینروزها رایج شده " خرید vps برای گوشی " یا " خرید vps برای موبایل اندروید " است، همونطور که در متن بالا گفته شد، 3 نوع سیستم عامل در خرید سرور مجازی VPS نصب میشه و چیزی به اسم VPS برای گوشی نداریم. در واقع اینجوری هست که شما یک سرور (کامپیوتر) که 24 ساعته روشن است در خارج یا داخل ایران تهیه میکنین و به شما مشخصات ورود برای اتصال به این سرور مجازی VPS داده میشه و شما این مشخصات داده شده توسط بلوسرور در برنامه های اتصال به سرورمجازی مثل RD Client که برای اتصال از موبایل اندروید یا آیفون به سرورمجازی های ویندوزی است وارد میکنین و صفحه دسکتاپ سرورمجازی که تهیه کردین در موبایل شما نشون داده میشه و از همین مشخصات میتونین در کامپیوتر شخصیتون هم استفاده کنین و به VPS که از بلوسرور خریداری شده متصل بشید.


مزایای خرید VPS NVME

خرید VPS با هارد NVME


درایو SSD NVME جدیدترین نوع از هارد SSD هستند که بیش از 5 برابر از هارد های SSD معمولی و 30 برابر از هاردهای ساتا سریعتر هستند. درایوهای SSD NVMe جدیدترین تکنولوژی هستند و سریعترین سرعت انتقال و سرعت ورودی/خروجی را ارائه می دهند. هارد دیسک های ساتا و SSD سنتی از پورت های SATA III استفاده می کنند که حداکثر سرعت آنها 550 مگابایت بر ثانیه است که سرعت آنها را محدود می کند. با استفاده از این اتصال ، اکثر SSD ها سرعت خواندن و نوشتن حدود 500 مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهند. NVMe SSD از چندین لاین PCI-e استفاده می کند که به آن اجازه می دهد تا سرعت عملیاتی حداکثر 3500 مگابایت بر ثانیه را ارائه دهد. برند های استفاده شده برای این درایو در خرید VPS بلوسرور از برند های سامسونگ، توشیبا و ای دیتا است.

 سرعت هارد NVME

این افزایش سرعت در درایو SSD NVME باعث افزایش کیفیت VPS ها میشه بصورتیکه کار کردن در VPS بسیار روانتر میشه و هنگ شدن سیستم عامل یا کند شدن سرور درهنگام پردازش سنگین یا کار کردن عادی رخ نمیده، در سایر هاردها مثل SATA اگه یک ماشین مجازی در حال استفاده و فشار بر روی هارد باشه، سرعت سایر کاربرانی که در اون هارد، ماشین مجازیشون ساخته شده هم کند میشه. به همین خاطر این VPS های با درایو NVME بسیار مناسب برای کارهای عادی، راه اندازی سایت و سایرفعالیت ها هست بصورتیکه درایو NVME باعث افزایش سرعت چمشگیر دیتابیس در پاسخگویی به درخواست های کاربران در سایت ها و App ها میشه و سرعت بارگزاری سایت رو بسیار سریعتر میکنه.


انتخاب سخت افزار مناسب برای خرید vps


انتخاب سخت افزار مناسب برای خرید vps


سرور مجازی VPS هایی که توسط بلوسرور ارایه میشن، از سخت افزارهای جدید با مشخصاتی مثل Ram DDR4، سی پی یو های نسل جدید intel xeon , amd و هارد SSD NVME است. در انتخاب سرورها پیشنهاد میکنم از هاردهای SSD NVME استفاده کنین و سرور مجازی NVME تهیه کنین، چون بازدهی و کیفیت فوق العاده بالایی دارن و فشاری که در سرورهای دارای هارد ساتا مشاهده میکردین، در این سرورها به این شکل نیست و تفاوت کار کردن با این سرورها قابل لمس هست و کارکردن با این سرورها فوق العاده روان هست، چرا که سرعت این هارد های SSD NVME حدود 25 الی 30 برابر بیشتر از هارد ساتا و 5 برابر سریعتر از هارد SSD است.



کشور و دیتاسنتر VPS

لوکیشن و موقعیت جغرافیایی VPS ها



VPS سرور مجازی ارزان که استفاده عمومی و رایجی توسط کاربران ایرانی دارند و توسط بلوسرور نیز ارایه میشود در 3 قاره ، آسیا ، اروپا ، آمریکا ارایه میشن. سرورهای آسیایی : شامل کشور ایران ، کشور امارات (برای استفاده پی پال)، اروپا : آلمان ، فنلاند ، هلند ، انگلیس ، فرانسه و قاره آمریکا : شامل کشور آمریکا و کانادا است. که کاربران با توجه به لوکیشن یا خدمات یکی از این کشورها به موقعیت اون کشور نیاز دارن، میتونن سرور اون کشور رو تهیه کنن مثلا اگه برای کارهای ترید و ارز دیجیتال نیاز دارین، میتونین از VPS ارزان اروپا که بلوسرور از آلمان یا فنلاند ارایه میده تهیه کنین.

خرید VPS ارزان

اما اگه مورد استفاده کاربر فعالیت دیگه ای مثل دانلود یا آپلود، یا اجرای اپلیکیشن ، ربات و... باید لوکیشن مناسب رو انتخاب کنن، نه اینکه مثلا اسم کشور خاصی از همه بزرگتر و پیشرفته تر باشه، مثلا کشورهای قاره آمریکا آنچنان برای استفاده ما در برخی حالات مناسب نیستن چون فاصله و ping این کشورها به ما که در ایران هستیم زیاد هست یا مثلا اگه کاربری VPS برای دانلود یا آپلود نیاز داره و فایل هایی که دانلود یا قرار هست آپلود کنه در سرور کشورهای اروپایی هست، یا ربات و سایتی میخواد راه اندازی کنه که به سرور خارج از ایران نیاز داره، میتونه برای عملکرد بهتر سرور اروپایی مثل VPS آلمان تهیه کنه. برای وب مسترها و مدیران سایت های ایرانی که موقعیت کاربرانشون در کشور ایران هست، از vps ایران میتونن استفاده کنن.


انتخاب پلن VPS براساس Ram و Cpu

انتخاب پلن مناسب VPS بر اساس میزان Ram و Cpu



خرید VPS خارجی

انتخاب میزان CPU و RAM مناسب در خرید سرور مجازی VPS ارزان، به میزان استفاده برنامه نصب شده در سیستم عامل / سایت ها / app ها از منابع CPU و RAM داره، انتخاب پلن مناسب برای استفاده از سرور بسیار مهم هست، چون اگه میزان مصرف کاربر از سرور مجازی، بیشتر از پلن انتخاب شده باشه و کمبود منابع داشته باشه، باعث کند شدن کارکردن با سرور، یا کرش کردن و قطع شدن سرویس در حال اجرای برای سایت ها مثل دیتابیس میشه. سیستم عامل ویندوزهای جدید برای اجرا حداقل به 2 گیگ حافظه ی Ram نیاز دارن، حالا کاربران در خرید سرور مجازی ویندوز باید 2 گیگ Ram برای این سیستم عامل در نظر بگیرن و برای روان اجرا شدن برنامه هاشون یک مقدار دیگه ای هم Ram برای اجرای برنامه هاشون مثل مرورگر یا هر برنامه ای دیگه ای که قصد راه اندازی دارن در نظر بگیرن.


در سیستم عامل لینوکس centos که برای راه اندازی کنترل پنل هاستینگ هست، کنترل پنل هایی مثل Cpanel و Directadmin نیز باتوجه به حداقل منابعی که برای نصب معرفی کردن، حداقل 2 گیگ Ram رو پیشنهاد دادن، چون سرویس هایی مثل دیتابیس نیاز به Ram دارن که دچار قطعی نشن. تعداد هسته و فرکانس اختصاص داده شده برای CPU هم از اهمیت بالایی برخوردار هست، بصورت کلی بیشترین منابعی که در سرور مصرف میشه CPU هست که برای پردازش مورد استفاده قرار میگیره و بالا بودن تعداد هسته ها و فرکانس CPU ها نیز عملکرد بهتری روی سرویس های در حال اجرا مثل وب سرور Nginx و ... داره و باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت ها به لحاظ پاسخگویی سریعتر میشه.


انواع زیر ساخت سرور مجازی ابری (Cloud vps)

اصطلاحات IaaS, PaaS, SaaS به عنوان زیر ساخت های سرور ابری (Cloud vps) به کار میرود.
▣ Software as a Service (SaaS) : به عنوان خدمات برنامه کاربردی ابری شناخته می شود، رایج ترین استفاده سرویس ابری است . اکثر برنامه های SaaS بصورت مستقیم از طریق مرورگر وب شما اجرا می شوند، به این معنی که نیازی به دانلود یا نصب در سمت کاربر ندارند، Google Workspace, Dropbox از این نوع سرویس ها هستند.
▣ Platform as a Service (PaaS) : سرویس‌های پلتفرم ابری که با نام پلتفرم به‌عنوان سرویس (PaaS) نیز شناخته می‌شوند، اجزای ابری را به نرم‌افزار خاصی ارائه می‌کنند در حالی که عمدتاً برای برنامه‌های کاربردی استفاده می‌شوند که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه ها و خدمات را از طریق اینترنت بسازند. AWS Elastic Beanstalk, Windows Azure از این سرویس ها هستند.
▣ Infrastructure as a Service (IaaS) : خدمات زیرساخت سرور مجازی ابری که به عنوان سرویس (IaaS) شناخته می شود، ابزارهای IaaS به سازمان ها کمک می کنند تا بدون نیاز به خرید سخت افزار، سرورها، شبکه ها، سیستم عامل ها و ذخیره سازی داده ها را بسازند و مدیریت کنند. DigitalOcean, Linode و Blueserver.ir از این دست سرویس ها هستند.



آموزش سفارش سرور مجازی

مراحل سفارش برای خرید VPS


  • 1. کشور و موقعیت جغرافیایی که قصد خرید VPS ارزان دارید را انتخاب کنید.
  • 2. بعد از انتخاب کشور سرور مجازی، پلن های خرید سرورمجازی براساس منابع ram , cpu چیده شده اند، شما باید باتوجه به مصرف و استفاده ای که از VPS دارید پلن مناسب را تهیه کنید. (اگر درباره میزان مصرف فعالیتی که میخواهید انجام بدین و انتخاب پلن سوال دارین، قبل از خرید VPS با پشتیبانی بلوسرور مطرح کنید.)
  • 3. با انتخاب پلن، وارد صفحه خرید VPS میشوید و سیستم عامل " ویندوز یا لینوکس " را اتنخاب میکنید، همچنین اگر نیاز به راه اندازی سایت دارید، کنترل پنل های cPanel -Directadmin را انتخاب کنید و با تکمیل مراحل در سایت ثبت نام کنید تا پرداخت از طریق درگاه بانک انجام شود.

سوالات متداول در خرید VPS

  • ◉ تمام سیستم عامل های تحویلی VPS بلوسرور بصورت خام بوده و با دسترسی administrator در ویندوز و root در لینوکس است.
  • ◉ با خرید سرور مجازی های ایران، آلمان، فنلاند امکان نصب خودکار سیستم عامل، خاموش و روشن شدن در پنل کاربری بلوسرور فراهم است.
  • ◉ هر سرور مجازی دارای 1 IP اختصاصی است.
  • ◉ سرعت Port شبکه اکثر VPS ها 1Gb است و سرعت پورت VPS آلمان، فنلاند آمریکا دیتاسنتر هتزنر 10Gbps است.
  • ◉ آپتایم 99.99%
  • ◉ امکان ارتقا سرور مجازی به پلن بالاتر ممکن است.
  • ◉ نصب کنترل پنل، راه اندازی اولیه و انتقال سایت ها به سرورمجازی لینوکسی بلوسرور رایگان است. تنها هزینه ای که برای کنترل پنل ها گرفته میشود، هزینه لایسنس کنترل پنل برای راه اندازی سایت است و کنترل پنل CWP باتوجه به رایگان بودن نیاز به هزینه لایسنس ندارد.

مزیت خرید VPS برای میزبانی وب سایت نسبت به هاست اشتراکی

با خرید VPS (Virtual private server - کارساز شخصی مجازی)، یک فضای ذخیره سازی اختصاصی برای میزبانی سایت ها دارید و عملکرد بالاتری به نسبت هاست اشتراکی دارید و می توانید منابع CPU ، RAM و هارد را افزایش دهید. با خرید سرور مجازی VPS دسترسی مدیریتی و کامل به سرور دارید و دست شما برای تنظیم کردن سرور مجازی VPS از لحاظ تنظیمات اختصاصی روی وب سرور، کش و فعال کردن extention ها و کانفیگ های افزایش سرعت سایت باز هست و میتونین براساس سایت و نیاز خودتون سرور را کانفیگ کنین، ولی در هاست اشتراکی یک تنظیم عمومی در سرور انجام میشه و برای همه سایت ها استفاده میشه.

سطح دسترسی به سرور مجازی برای اتصال

به کلیه سرورمجازی ها دسترسی و مشخصات کاربر اصلی VPS خریداری شده داده میشه، به سیستم عامل های لینوکسی دسترسی کاربر root و به سیستم عامل های ویندوزی دسترسی administrator داده میشه. سرورمجازی های ویندوزی دارای محیط گرافیکی و دسکتاپ هستند و اتصال از طریق " ریموت دسکتاپ (RDP) " انجام میشه و سرورمجازی های لینوکسی چون نسخه سرور این سیستم عامل نصب میشه فاقد محیط گرافیکی هستند و اتصال از طریق محیط ترمینال است و در صورت نیاز محیط گرافیکی هم برای این سیستم عامل لینوکس نصب میکنیم.


تفاوت قیمت دیتاسنترها در خرید سرور مجازی VPS

قیمت VPS ارزان دیتاسنترها


قیمت VPS همه کشورها و دیتاسنترها یکسان نیست، کشوری مثل آلمان و فنلاند که دیتاسنتر هتزنر میزبان سرورها است به دلیل اینکه این datacenter فروش جهانی دارد و علاوه بر آن خود این شرکت صاحب ساختمان دیتاسنتر است و از همه مهمتر همکاری شرکت های طراحی سخت افزار با این دیتاسنتر باعث کم شدن قیمت های تمام شده و فروش VPS ارزان میشود، ولی در سایر کشورها که فروش جهانی ندارند و به سادگی قابل خرید نیستند و هزینه خرید سخت افزار و نگهداری سرور در datacenter بالا است، هزینه تمام شده برای قیمت خرید سرور مجازی بالا میرود.


چرا نیاز به خرید VPS (سرور مجازی) دارید ؟


  • ◉ میزبانی سایت های فروشگاهی، پرمصرف و ربات که در هاست اشتراکی قابل میزبانی نیستند.
  • ◉ استفاده از IP خارجی VPS برای ترید
  • ◉ دسترسی به فعالیت های تجاری و حساب های paypal
  • ◉ استفاده از سرور مجازی برای راه اندازی Git
  • ◉ ذخیره کردن اطلاعات و فایل ها و دسترسی به آنها در هر زمان
  • ◉ داشتن ایمیل اختصاصی بر روی IP اختصاصی
  • ◉ راه اندازی سایت و ربات با زبان های برنامه نویسی nodejs, Go, Laravel








برای راه اندازی سایت و استفاده های معمولی VPS ایران، آلمان، فنلاند مناسب هستند و سایر لوکیشن ها به دلیل استفاده های خاص مانند پی پال، ترید و دسترسی به IP سایر کشورها گزینه مناسبی هستند.


از ویژگی های VPS بلوسرور، ارایه سرور مجازی با جدیدترین سخت افزارهای Ram DDR4 , SSD NVME و CPU های نسل جدید با فرکانس پردازشی بالا است.






Windows
Ubuntu
Centos/Centos Stream
Debian
Fedora
Rocky Linux
Docker CE
wordpress
Gitlab CE
Go
Ruby
Nextcloud
lamp stack
FreeBSD - AlmaLinux
Jitsi Meet

Cpanel + Ubuntu
Cpanel + Centos 7
Cpanel + Almalinux 8
Directadmin + Ubuntu
Directadmin + Centos 7
CWP + Centos 7
aaPanel + Centos 7







vps ایران

▣ VPS ایران بلوسرور در دیتاسنتر لایزر قرار دارد، سخت افزار VPS از قویترین های HPE است، سرورمجازی ها دارای درایو NVME و CPU قوی، ترافیک نامحدود برای سایت و APP هستند.


VPS قزاقستان

▣ VPS قزاقستان که از کشورهای خاص هست، در دیتاسنتر شهر آلماتی قرار دارد و سرور بصورت فیزیکی در این شهر واقع است و کیفیت سخت افزار و آپتایم بالایی دارد.


VPS ترکیه

▣ VPS (سرور مجازی) ترکیه از شهر Bursa ترکیه ارایه میشود، این سرورها لینوکس هستند. این وی پی اس ها باتوجه به نزدیکی به ایران میتوانند پینگ خوبی داشته باشند




VPS سنگاپور

▣ سرور مجازی سنگاپور بصورت فیزیک در خود شهر singapore واقع شده است، از این سرورها به دلیل IP خاص این کشور برای استفاده ترید، فعالیت های تجاری و فریلنسری استفاده میشود.


VPS امارات

▣ سرور مجازی (VPS) امارات بصورت فیزیکی در خود شهر دبی واقع شده، از این سرورها برای فعالیت های مالی مثل پی پال، دسترسی به بانک ها، ثبت نام در آزمون ها استفاده میشود.


VPS مالزی

▣ VPS مالزی برای فعالیت های تریدی و پی پال بسیار مورد توجه کاربران است، IP این سرورها ثابت بوده و کاربران تا هر زمان که بخواهند میتوانند این VPS را داشته باشند.




VPS آلمان

▣ VPS ارزان آلمان بلوسرور از دیتاسنتر هتزنر آلمان ارایه میشود.باتوجه به پورت 1Gb/s این سرور مجازی ها مناسب دانلود و آپلود، راه اندازی سایت و فارکس و ربات هستند.


VPS فنلاند

▣ VPS فنلاند بلوسرور از دیتاسنتر هتزنر فنلاند ارایه میشود.آپتایم، سخت افزار، کیفیت این VPS ها همانند سرور مجازی آلمان است و تفاوتی با سرور مجازی های آلمان ندارد.


VPS هلند

▣ سرور مجازی (vps) هلند بلوسرور از 2 دیتاسنتر بسیار قدرتمند Equinix AM2 و Serverius ارایه میشود. کیفیت سرورهای دیتاسنتر Equinix فوق العاده بالا است.




VPS روسیه

▣ سرور مجازی (VPS) روسیه در دیتاسنتر DataSpace که اولین مرکز داده روسی است ارایه میشود، آپتایم این دیتاسنتر 99.99% است.


VPS انگلستان

▣ VPS (سرور مجازی) انگلیس بلوسرور از دیتاسنتر UKServers ارایه میشود. این VPS های انگلیس سرعت پورت 1 Gbps و از هارد SSD NVME میکنند.


VPS ایتالیا

▣ VPS ایتالیا در شهر میلان میزبانی میشود، از سرور مجازی ایتالیا برای فعالیت های پی پال و فریلنسری استفاده میشود و با خرید VPS این کشور IP ثابت خواهید داشت.




VPS آمریکا

▣ سرور مجازی (VPS) ابری آمریکا از دیتاسنتر Cologix که در شهر New Jersey آمریکا ارایه میشود و برای فعالیت های پی پال و فریلنسری مناسب است.


VPS کانادا

▣ سرور مجازی کانادا بلوسرور از دیتاسنتر Cologix کانادا در شهر Denver ارایه میشود. این شرکت دارای بیشتر از 30 دیتاسنتر در کشور کانادا است.









cPanel یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) کاربر پسند و مبتنی بر لینوکس است. به زبان ساده، cPanel مدیریت وب سایت و میزبانی وب شما را آسان می کند و به شما یک داشبورد "کاربر پسند" می دهد که در آن می توانید تنظیمات میزبانی سایت خود را کنترل کنید. حدود 11.8٪ از وب سایت ها در cPanel میزبانی می شود، یکی از محبوب ترین کنترل پنل ها است که به راحتی وب سایت و میزبانی وب شما را مدیریت می کند.
با cPanel میتوانید دامنه های سایت ها را مدیریت کنید، وب سایت ها را آپدیت کنید، حساب های ایمیل ایجاد کنید، فایل های وبسایت هایتان را مدیریت کنید و غیره. cPanel دارای ویژگی های غنی، آسان برای استفاده، و پایدار است. سی پنل دارای بخش های مختلفی برای مدیریت هاست شما است، مثل : Database Management، Auto-Installers، Email Management، Domain Management، File Manager، Metrics، Security.
cPanel بخاطر ظاهر گرافیکی، پایداری بالا، هزینه لایسنس بالاتر به نسبت سایر کنترل پنل بیشتر برای هاستینگ ها استفاده میشود، در صورتیکه سایت های کمی دارید پیشنهاد ما انتخاب دایرکت ادمین باتوجه به همان کارای سی پنل و هزینه لایسنس کمتر است. با خرید سرور مجازی نصب cPanel رایگان توسط بلوسرور انجام میشود.





DirectAdmin یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید برای کنترل پنل های لایسنسی پیدا کنید.اکثر شرکت های میزبان وب از کنترل پنل های لایسنس دار استفاده میکنند، چون کنترل پنل های رایگان امنیت و ویژگی های لازم برای اجرای سایت، پایداری بالا را در اختیار شما نمی گذارد. دایرکت ادمین یکی از ساده ترین کنترل پنل ها برای استفاده است و دسترسی به ایمیل ها، مدیریت سایت، مدیر فایل شما و موارد دیگر را فراهم می کند. وقتی وارد دایرکت ادمین می شوید، خواهید دید که همه چیز برای شما در یک صفحه نمایش داده شده است و بدون دانش فنی میتوانید هاست سایت را مدیریت کنید.





CentOS Web Panel پس از ادامه پیدا نکردن توزیع لینوکس CentOS 8، نام جدید Control Web Panel (CWP) را انتخاب کرد. این کنترل پنل دارای امکانات بالایی برای انتخاب وب سرور است، وب سرورهایی مثل Apache, Nginx, Varnish, LiteSpeed براحتی از طریق پنل قابل نصب هستند. برای سایت های شخصی که نمیخواهند هزینه لایسنس بدهند، CWP مناسب است.






اسکریپت تغییر آسان پورت SSH سرور مجازی لینوکس

از طریق فایل bash زیر براحتی میتونن پورت ssh عوض کنن. فقط کافیه کد زیر رو داخل ترمینال ssh وارد کنید و بعدش از شما پورت جدید پرسیده میشه و پورت تغییر پیدا میکنه.
bash <(curl -Ls https://gist.github.com/blueserver1/45a9ac3b7230cd3ba4bb9116fde8536b/raw)