کاربران گرامی، لطفا به صورت کامل شرایط استفاده از سرویس را مطالعه بفرمایید، باتوجه به اینکه در هنگام خرید یا ثبت نام در سایت بلوسرور گزینه " پذیرفتن قوانین" رو تایید و سرویس مورد نظر رو با پرداخت فاکتور تهیه کردین که معادل همان امضا است ، طبق این تفاهم نامه و مطابق قوانین و توضیحات پشتیبانی بلوسرور از سرویس استفاده خواهید کرد و در صورت عدم رعایت شرایط استفاده ، این قوانین اجرا خواهد شد، رعایت این قوانین بر همه کاربران الزامیست.
1.
احراز هویت : کلیه کاربران به جهت تایید هویت پنل کاربری و اینکه مشخصات ثبت شده در سایت با اسامی واقعی خودشان است، باید نسبت به ارائه اطلاعات هویتی خود شامل تصویر (کارت ملی یا گواهینامه رانندگی) اقدام کنند. همچنین تمام مشخصات درج شده در پنل کاربر باید صحیح بوده و تغییرات باید بروزرسانی شود و در صورت ناصحیح بودن کلیه عواقب برعهده خریدار میباشد. بعد از خرید سرویس، تیکت احراز هویت بصورت خودکار ایجاد میشود و کلیه سرویس ها بعد از احراز هویت ارایه میشوند. (تصاویر بعد از تایید حذف میشوند.)
2.
استفاده های ممنوع : استفاده از سرور مجازی، اختصاصی، سرویس های میزبانی وب (هاست) به عنوان هک، کرک، نت اسکن، پورت اسکن، دیداس، حمله بات نت به سایر سایت ها و سرورها، ارسال ایمیل تبلیغاتی، ایجاد سایت های شرط بندی، صفحه فیشینگ (مانند درگاه پرداخت، یارانه و...)، مسائل جنسی، راه اندازی VOIP در سرور مجازی ایران، راه اندازی سرویس های پرو-کسی و V+P+N عمومی و فروشی (به دلیل در معرض شکایت قرار دادن IP های سرورها)، دانلود از سایت های تورنت (به دلیل نقض کپی رایت قوانین دیتاسنتر)، استفاده از سرور به عنوان سرور دانلود فایل های دارای کپی رایت (فیلم و موزیک خارجی)، سرور Game (فقط با هماهنگی)، طبق قوانین دیتاسنتر ممنوع است و در صورت انجام اینکار چه خواسته و یا ناخواسته باتوجه به شدت اخطاری که از سمت دیتاسنتر ارسال میشود، سرور بصورت موقت غیرفعال یا باتوجه به شدت شکایت بدون هماهنگی با کاربر حذف میشود. ( ممکن است پنل کاربری نیز غیرفعال شود. )، همچنین هزینه سرویس تهیه شده بازگشت داده نخواهد شد. توجه داشته باشید که ما صرفا واسط بین کاربر و دیتاسنتر هستیم و قوانین دیتاسنترها باید رعایت شود.
3.
پشتیبان گیری از اطلاعات سرور و هاست : از سرویس های میزبانی وب (هاست وردپرس) توسط بلوسرور بکاپ تهیه میشود، اما تهیه بکاپ اصلی به عهده کاربران هست، چون بکاپ بصورت سیستمی و خودکار گرفته میشود، ممکن است بکاپ تهیه شده ناقص یا دچار مشکل باشد که در اینصورت هیچ مسئولیتی با بلوسرور نیست و کاربر باید همیشه بکاپ داشته باشد. همچنین سرور مجازی ها و سرور اختصاصی شامل عملیات بکاپ گیری نیستند و کاربران و مدیران سرورمجازی و اختصاصی ها باید در هر شرایطی از سرورها بکاپ تهیه کنند و در سیستم خود یا یک سرور دیگر نگهداری کنند که مواردی مانند سوختن هارد، بلایای طبیعی، مشکلات سخت افزاری، تحریم ها و مشکلات دیتاسنتر و ... باعث از دست رفتن اطلاعات سرورها نشود، بلوسرور هیچگونه مسئولیتی در قبال از دست رفتن اطلاعات ناشی از موارد فوق و سایر موارد را نمیپذیرد و مسئولیت آن با بلوسرور نیست. و تهیه نسخه پشتیبانی از فایل ها، دیتابیس ، ایمیل ها با خود کاربران بوده و همه کاربران میبایست اطلاعات خود را در سیستم دیگری غیر از تجهیزات بلوسرور نگهداری کنند.
(در صورتیکه داده مهمی دارید تنها به نگهداری در سرور یا هاست اکتفا نکنید.) 4.
الزام به رعایت قوانین کشور ایران و دیتاسنترهای خارج و داخل : محتويات وب سايت های راه اندازی شده در سرویس ها و کلیه اقدامات در سرور مجازی و اختصاصی و هاست بايد مطابق قوانين جمهوری اسلامی ايران و دیتاسنترهای خارج و داخل کشور باشد، در غیراینصورت در صورت بروز مشکل سرویس مسدود میشود و خریدار موظف به جبران کلیه خسارات و هزینه های وارد شده به بلوسرور یا هر شاکی دیگری میباشد، همچنین هزینه سرویس تهیه شده بازگشت داده نخواهد شد. تمامی سرویس های سرورهای مجازی و هاست اشتراکی، تابع قوانین دیتاسنتر های داخل و خارج بوده و در صورت مشاهده عدم رعایت قوانین و شکایت به سرویس ها، باتوجه به شدت شکایتی که از دیتاسنتر ارسال میشود، بلوسرور مشکل را به کاربر مربوطه ارسال و باتوجه به نوع اهمیت اخطار (صرفا اطلاع رسانی و رفع مشکل یا اخطار مهم)، برخورد خواهد کرد.
5.
ارتباط با پشتیبانی : راه ارتباطی بین خریدار و سایت بلوسرور از طریق تیکت و بصورت مستند بوده و تنها به کاربری که صاحب پنل کاربری است پاسخ داده میشود و از سایر راه های ارتباطی مانند پشتیبانی تلگرام، واتساپ، تماس تلفنی، باتوجه به مستند نبودن مورد قبول بلوسرور برای حل مشکلات نیست. ساعت فعالیت پشتیبانی برای پاسخگویی تیکت از 9 صبح الی حدود 12 شب میباشد.
6.
تمدید سرویس : فاکتور تمدید سرویس ها 7 روز مانده به اتمام سرویس ایجاد می شود و طی این 7 روز کاربر امکان پرداخت فاکتور و تمدید سرویس را دارد. همچنین 2 روز مانده به اتمام سرویس نیز پیامک و ایمیل یادآوری ارسال میشود، در صورت عدم پرداخت فاکتور و تمدید سرویس، ساعت 11 صبح روز اتمام، سرویس مسدود خواهد شد و سرور مجازی های خارج به دلیل اینکه مستقیم از خود دیتاسنتر تهیه میشوند در غروب همان روز مسدودی، سرویس کنسل و به کلی حذف خواهد شد و سرور مجازی ایران تا 2 روز نگهداری و بعد از آن حذف میشود، برای هاست های اشتراکی تا 20 روز اطلاعات سایت نگهداری و در صورت عدم تمدید حذف خواهد شد.
7.
استفاده منصفانه از منابع : مصرف منابع در هاست میزبانی وب ( CPU ,HARD ، RAM, EP , NPROC پورت شبکه) یا سرور مجازی ها (CPU و پورت شبکه)، بصورت منصفانه میباشد و در صورت استفاده بیش از حد و حداکثری از منابع باتوجه به سیستم مانیتورینگ سرورها امکان لیمیت شدن منابع وجود داره.
8.
رفع مسئولیت : خدمات ارایه شده توسط بلوسرور به همان شکلی که هستند ارائه می شوند و هیچگونه گارانتی صریح و ضمانتی شامل آنها نمی گردد. ضمنا هیچگونه ضمانتی مانند مطابق نیاز خریدار بودن، مشکل شبکه سرورهای خارج در اینترنت ایران، بی عیب بودن، عدم قطعی، امنیت و … ارائه نمی شود. همه ضمانت های کتبی و شفاهی در مورد سرویس های بلوسرور که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند فاقد اعتبار می باشند. بلوسرور هیچگونه خسارتی بابت عملکرد سرویس، حوادث احتمالی و ... به هر نحو نمی پردازد. باتوجه به وضعیت تحریم ها برای سرویس دهنده های ایرانی که شامل، سرویس های سرور اختصاصی، مجازی، هاست، انواع کنترل پنل ها، دامنه از سمت دیتاسنتر، کنترل پنل ها، لایسنس ها، و سرویس های رجیستر دامنه میشود، همواره سعی کردیم و میکنیم که مشکلی ایجاد نشه ولی اگر زمانی این موارد شدیدتر شد و سرویس دهی دیتاسنتر ها و سایت های خدماتی به دلیل تحریم و ... دچار مشکل شد، بلوسرور مسئولیتی در قبال این موارد و مشکلات ندارد و خارج از کنترل بلوسرور است.
9.
میزبانی سایت های ممنوعه در سرویس هاست اشتراکی : میزبانی سایت های خبر خوان، دانلود فیلم و موزیک، ربات تلگرام و اینستاگرام و سایر ربات ها و میزبانی دامنه های فیل-تر شده، ارسال ایمیل تبلیغاتی و سایت هایی با دامنه های tk و رایگان در سرویس های هاست میزبانی وب ممنوع میباشد.
10.
تحویل سرویس ها : تحویل کلیه سرویس ها، بعد از احراز هویت کاربر و تایید پشتیبانی انجام میشود و زمان تحویل کلیه سرویس ها بین 15 دقیقه تا 12 ساعت است. بعضی از سرویس هایی که در صفحه فروش آنها توضیحات موجود بودن یا نبودن نوشته شده، ممکن است به دلیل تقاضای بالا بصورت لحظه ای تکمیل یا موجود شوند که در صورت عدم موجود بودن باید منتظر بمانید.
11.
وظایف پشتیبانی بلوسرور : وظیفه پشتیبانی حل مسائل و مشکلاتی است که مربوط به سرور می باشد و پشتیبانی از پلاگین ها، سیستم های مدیریت محتوا و . . . باید توسط سایت انتشار دهنده سیستم انجام شود. سرورها به صورت مدیریت نشده بوده و در صورت بروز مشکل نرم افزاری، سخت افزاری در سرورها، در صورت امکان بلوسرور می تواند با برآورد هزینه مشکلات را برطرف کند.
12.
نوسانات قیمت : بلوسرور این حق را دارد که در صورت نوسانات بازار ارز و یا تورم، به هر میزان برای جلوگیری از ضرر و زیان، تعرفه ها را تغییر دهد.
13.
هزینه نصب مجدد کنترل پنل ها : هزینه نصب مجدد کنترل پنل (سی پنل، دایرکت ادمین، centos web panel و ...) 20 هزارتومان بوده. نصب سیستم عامل در سرورهای ایران 5 بار در ماه است، همچنین در صورتیکه پنل مدیریت سرور مجازی فعال باشد، امکان نصب سیستم عامل های ارایه شده توسط بلوسرور به کاربران از پنل کاربری خود کاربران ممکن است و اگر دارای پنل مدیریتی نباشد نصب دستی سیستم عامل روزی 3 بار رایگان انجام خواهد شد.
14.
ارتقا سرویس ها : سرویس های خریدار تنها ارتقا (Upgrade) می یابد و کاهش (Downgrade) داده نمی شود (امکان کاهش هارد سرورها نیست).
15.
شرایط بازگشت وجه : سرور مجازی ها به دلیل اینکه مستقیم از خود دیتاسنتر تهیه میشوند و ما صرفا واسط پرداخت بین دیتاسنتر و کاربر هستیم امکان کنسل شدن و بازگشت وجه ندارند و بصورتیکه کاربر سرویس را تهیه کند و درخواست بازگشت وجه کند، امکان کنسل کردن و قابلیت بازگشت مبلغ به حساب بانکی نیست.
مبلغ به حساب بانکی کاربر در صورتی بازگشت داده شود که امکان سفارش سرویس مورد نظر در دیتاسنتر غیرفعال شود و بعد از 2 روز آماده نشود یا کاربر احراز هویت نکند، هزینه مالیات پرداختی آن کسر میشود (بسته به مبلغ واریزی و حداقل 20 هزارتومن) و مابقی مبلغ بازگشت داده میشود. امکان کنسل کردن و بازگشت مبلغ در وسط دوره نیست و هزینه دیتاسنترهایی که بصورت ساعتی هستند فقط در پنل کاربری شارژ میشود و قابلیت باگشت به حساب بانکی ندارد.
هزینه تمدید/ثبت/انتقال، دامنه های بین المللی همچنین هزینه خرید و تمدید لایسنس ها به دلیل خرید واسطه ای و عدم مالکیت بلوسرور قابل بازگشت نیست. چون لایسنس ها از سایت های ارایه دهنده لایسنس تهیه شده و سایت های ارایه دهنده لایسنس و دامنه امکان کنسل کردن ندارند.
مبلغ موجودی حساب کاربری امکان بازگشت وجه به حساب بانکی را ندارد، تنها به اندازه استفاده ای که دارید در سایت موجودی اضافه کنید، نه بصورتیکه مبلغی شارژ کنید و درخواست بازگشت بدید.
16.
تغییر در قوانین سایت : بلوسرور می تواند در هر زمانی با اطلاع یا بدون اطلاع قبلی ، قوانین را اصلاح و یا تغییر دهد.
17.
خسارت و رخ دادن مشکلات غیر قابل پیش بینی در سرویس ها : اگر خسارتی عمدی از سمت بلوسرور ایجاد بشه ( سوختن قطعات سخت افزار، کرش کردن سیستم عامل، مشکلات تحریم و برخورد دیتاسنتر با سرویس دهنده و ... شامل این موارد نیست.) و توسط مراجع رفع اختلاف تایید بشه، معادل همان هزینه پرداختی برای یک دوره جاری پرداخت خواهد شد.
18.
وضعیت مالکیت سرویس : بلوسرور، تنها شخصی را به عنوان مالک واقعی سرویس می شناسد که سرویس تهیه شده در ناحیه کاربری آن شخص وجود داشته باشد .
19.
ثبت دامنه : باتوجه به اینکه ثبت و انتقال و تمدید دامنه توسط بلوسرور بصورت واسط به رجیستر دامنه خارجی انجام میشود و سایت های رجیستر خارجی هستند، در صورت عدم ثبت یا تمدید دامنه مسئولیتی متوجه بلوسرور نخواهد بود، ولی در صورت وجود مشکل نتیجه نهایی به هر شکلی که هست به کاربر ارایه خواهد شد.
20.
رفع مسئولیت برای فعالیت های تریدی : بلوسرور تنها ارایه دهنده سرورمجازی بوده که یکی از کاربردهای آن استفاده از مرورگر برای بازدید سایت و استفاده در سایت های صرافی ارز دیجیتال/ ترید است و مسئولیتی در قبال مشکلات سرور، تحریم های سایت های ارز دیجیتال، احراز هویت صرافی ها، مشکلات IP و ... ندارد.
21.
مشکلات سخت افزاری : در صورت بروز مشکل در سرورهای خارج، مسئولیت بررسی و تعویض قطعات با دیتاسنتر بوده که با زمان کمتری انجام میشود، در سرورهای ایران باتوجه به مهیا نبودن این مورد و مالیت سرورها توسط بلوسرور، برطرف شدن هرگونه مشکل نیازمند بررسی و خرید و تعویض قطعات توسط کارشناسان برای حل شدن اینگونه موارد است.
22. فروش سرور تنها به افراد داخل کشور انجام میشود.
23. در صورت درخواست مراجع قضایی، بلوسرور موظف اطلاعات کاربر را تسلیم نهاد مربوطه نماید.
24. کاربر ثبت نام کرده در سایت متعهد میشود طبق قوانین سایت و با آگاهی از وضعیت قوانین بلوسرور از سرویس ها استفاده میکند.
25. تا زمانی که هزینه سرویس خود را می پردازید، سرویس شما فعال خواهد بود، جز در مواردی که قوانین را نقض کرده باشید یا از سمت دیتاسنترها تغییراتی اعلام شود.
26. اطلاع رسانی ایجاد تیکت و فاکتور های تمدید سرور از طریق ایمیل و پیامک در 2 نوبت و برای مسدود شدن سرویس هم در روز اتمام سرویس ارسال میشود، لذا بلوسرور علاوه بر ایمیل و پیامک و باتوجه به یادآوری های چند باره (در بالای صفحه پنل کاربری و ایمیلی که مشخصات سرویس در آن ارسال میشود) هیچ مسئولیتی در قبال عدم دریافت ایمیل و پیامک یا عدم توجه کاربر به تمدید سرویس ندارد.
27. کلیه فعالیت های بلوسرور در قالب چهارچوب قوانین جرایم رایانهای است و علاوه برقوانین بالا بلوسرور تابع قوانین داخلی کشور است.
لینک قوانین جرایم رایانه ای