کاربران گرامی، لطفا به صورت کامل شرایط استفاده از سرویس را مطالعه بفرمایید، باتوجه به اینکه در هنگام خرید یا ثبت نام در سایت بلوسرور گزینه " پذیرفتن قوانین" رو تایید و سرویس مورد نظر رو با پرداخت فاکتور تهیه کردین که معادل همان امضا است ، طبق این تفاهم نامه و مطابق قوانین و توضیحات پشتیبانی بلوسرور از سرویس استفاده خواهید کرد و در صورت عدم رعایت شرایط استفاده ، این قوانین اجرا خواهد شد، رعایت این قوانین بر همه کاربران الزامیست.



بخش اول: حساب کاربری و هویت کاربر

1. احراز هویت: کلیه کاربران به جهت تایید هویت پنل کاربری و اینکه مشخصات ثبت شده در سایت با اسامی واقعی خودشان است، باید نسبت به ارائه اطلاعات هویتی خود شامل تصویر (کارت ملی یا گواهینامه رانندگی) اقدام کنند. همچنین تمام مشخصات درج شده در پنل کاربر باید صحیح بوده و تغییرات باید بروزرسانی شود و در صورت ناصحیح بودن کلیه عواقب برعهده خریدار میباشد. بعد از خرید سرویس، تیکت احراز هویت بصورت خودکار ایجاد میشود و کلیه سرویس ها بعد از احراز هویت ارایه میشوند. (تصاویر بعد از تایید حذف میشوند.)

2. وضعیت مالکیت سرویس: بلوسرور، تنها شخصی را به عنوان مالک واقعی سرویس می شناسد که سرویس تهیه شده در ناحیه کاربری آن شخص وجود داشته باشد .

3. نمایندگی فروش (reseller): فروش مجدد کلیه سرویس های بلوسرور بصورت نمایندگی فروش (reseller) ممنوع می باشد و هر کاربر باید خودش مستقیما از سایت خریداری کند.

4. فروش سرور تنها به افراد داخل کشور انجام میشود.


بخش دوم: قوانین استفاده از سرویس

5. استفاده های ممنوع: استفاده از سرور مجازی برای فعالیت‌های زیر، طبق قوانین دیتاسنتر اکیداً ممنوع است. در صورت تخلف (چه عمدی و چه غیرعمدی) و با توجه به نوع و شدت اخطار دریافتی از سوی دیتاسنتر، سرویس کاربر می‌تواند به‌صورت موقت تعلیق یا بدون اطلاع قبلی حذف گردد. (در موارد جدی، پنل کاربری نیز غیرفعال میشود.) همچنین هزینه‌ی پرداخت‌شده بابت سرویس تحت هیچ شرایطی بازگشت داده نخواهد شد. توجه داشته باشید که بلوسرور صرفا واسط میان کاربر و دیتاسنتر است و تابع قوانین دیتاسنتر است و رعایت کامل قوانین دیتاسنتر الزامی می‌باشد:
6. استفاده منصفانه از منابع: مصرف منابع در سرور مجازی ها (CPU و پورت شبکه)، بصورت منصفانه میباشد، یعنی ماهیت آن بصورتی است که همیشه با حداکثر فرکانس CPU یا پورت شبکه در حال استفاده نباشد.

7. رفع مسئولیت برای فعالیت های تریدی: بلوسرور تنها ارایه دهنده سرورمجازی بوده که یکی از کاربردهای آن استفاده از مرورگر برای بازدید سایت و استفاده در سایت های صرافی ارز دیجیتال/ ترید است و مسئولیتی در قبال مشکلات سرور، تحریم های سایت های ارز دیجیتال، احراز هویت صرافی ها، مشکلات IP و ... ندارد.


بخش سوم: مسئولیت‌ها و پشتیبان‌گیری

8. پشتیبان گیری از اطلاعات سرور: کاربران و مدیران سرورمجازی ها باید در هر شرایطی از سرورها بکاپ (Backup) تهیه کنند و در سیستم شخصی خود یا یک سرور دیگر خارج از سرویس های بلوسرور نگهداری کنند که مواردی مانند مشکلات سیستم عامل، آلوده شدن فایل ها به بدافزار، سوختن هارد، بلایای طبیعی، مشکلات سخت افزاری، تحریم ها و مشکلات دیتاسنتر و ... باعث از دست رفتن اطلاعات سرورها نشود، بلوسرور هیچگونه مسئولیتی در قبال از دست رفتن اطلاعات ناشی از موارد فوق و سایر موارد را نمیپذیرد و مسئولیت آن با بلوسرور نیست. تهیه نسخه پشتیبانی از فایل ها، دیتابیس، ایمیل ها با خود کاربران بوده و همه کاربران میبایست اطلاعات خود را در سیستم دیگری غیر از تجهیزات بلوسرور نگهداری کنند. (در صورتیکه داده مهمی دارید تنها به نگهداری در سرور یا هاست اکتفا نکنید.)

9. رفع مسئولیت: خدمات ارایه شده توسط بلوسرور به همان شکلی که هستند ارائه می شوند و هیچگونه گارانتی صریح و ضمانتی شامل آنها نمی گردد. ضمنا هیچگونه ضمانتی مانند مطابق نیاز خریدار بودن، مشکل شبکه سرورهای خارج در اینترنت ایران، بی عیب بودن، عدم قطعی، امنیت و … ارائه نمی شود. همه ضمانت های کتبی و شفاهی در مورد سرویس های بلوسرور که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند فاقد اعتبار می باشند. بلوسرور هیچگونه خسارتی بابت عملکرد سرویس، حوادث احتمالی و ... به هر نحو نمی پردازد. باتوجه به وضعیت تحریم ها برای سرویس دهنده های ایرانی که شامل، سرویس های سرور اختصاصی، مجازی، هاست، انواع کنترل پنل ها، دامنه از سمت دیتاسنتر، کنترل پنل ها، لایسنس ها، و سرویس های رجیستر دامنه میشود، همواره سعی کردیم و میکنیم که مشکلی ایجاد نشه ولی اگر زمانی این موارد شدیدتر شد و سرویس دهی دیتاسنتر ها و سایت های خدماتی به دلیل تحریم و ... دچار مشکل شد، بلوسرور مسئولیتی در قبال این موارد و مشکلات ندارد و خارج از کنترل بلوسرور است.

10. خسارت و رخ دادن مشکلات غیر قابل پیش بینی در سرویس ها : اگر خسارتی عمدی از سمت بلوسرور ایجاد بشه ( سوختن قطعات سخت افزار، کرش کردن سیستم عامل، مشکلات تحریم و برخورد دیتاسنتر با سرویس دهنده و ... شامل این موارد نیست.) و توسط مراجع رفع اختلاف تایید بشه، معادل همان هزینه پرداختی برای یک دوره جاری پرداخت خواهد شد.

11. مشکلات سخت افزاری: در صورت بروز مشکل در سرورهای خارج، مسئولیت بررسی و تعویض قطعات با دیتاسنتر بوده که با زمان کمتری انجام میشود، در سرورهای ایران باتوجه به مهیا نبودن این مورد و مالیت سرورها توسط بلوسرور، برطرف شدن هرگونه مشکل نیازمند بررسی و خرید و تعویض قطعات توسط کارشناسان برای حل شدن اینگونه موارد است.


بخش چهارم: شرایط مالی، تمدید و ارتقا

12. تمدید سرویس: فاکتور تمدید سرویس ها 7 روز مانده به اتمام سرویس ایجاد می شود و طی این 7 روز کاربر امکان پرداخت فاکتور و تمدید سرویس را دارد. همچنین 2 روز مانده به اتمام سرویس نیز پیامک و ایمیل یادآوری ارسال میشود، در صورت عدم پرداخت فاکتور و تمدید سرویس، ساعت 11 صبح روز اتمام، سرویس مسدود خواهد شد و سرور مجازی های خارج به دلیل اینکه مستقیم از خود دیتاسنتر تهیه میشوند در غروب همان روز مسدودی، سرویس کنسل و به کلی حذف خواهد شد.

13. نوسانات قیمت : بلوسرور این حق را دارد که در صورت نوسانات بازار ارز و یا تورم، به هر میزان برای جلوگیری از ضرر و زیان، تعرفه ها را تغییر دهد.

14. ارتقا سرویس ها: سرویس های خریدار تنها ارتقا (Upgrade) می یابد و کاهش (Downgrade) داده نمی شود (امکان کاهش هارد سرورها نیست).

15. شرایط بازگشت وجه: سرور مجازی ها به دلیل اینکه مستقیم از خود دیتاسنتر تهیه میشوند و ما صرفا واسط پرداخت بین دیتاسنتر و کاربر هستیم امکان کنسل شدن و بازگشت وجه ندارند و بصورتیکه کاربر سرویس را تهیه کند و درخواست بازگشت وجه کند، امکان کنسل کردن و قابلیت بازگشت مبلغ به حساب بانکی نیست.

مبلغ به حساب بانکی کاربر در صورتی بازگشت داده شود که امکان سفارش سرویس مورد نظر در دیتاسنتر غیرفعال شود و بعد از 2 روز آماده نشود یا کاربر احراز هویت نکند، هزینه مالیات پرداختی آن کسر میشود (بسته به مبلغ واریزی و حداقل 25 هزارتومن) و مابقی مبلغ بازگشت داده میشود. امکان کنسل کردن و بازگشت مبلغ در وسط دوره نیست و هزینه دیتاسنترهایی که بصورت ساعتی هستند فقط در پنل کاربری شارژ میشود و قابلیت باگشت به حساب بانکی ندارد.

هزینه تمدید لایسنس ها به دلیل اینکه بلوسرور مالک لایسنس ها نیست و از سرویس دهنده لایسنس بصورت جداگانه تهیه میکند، قابل بازگشت نیست. چون سایت های ارایه دهنده لایسنس و دامنه امکان کنسل کردن ندارند.

مبلغ موجودی حساب کاربری امکان بازگشت وجه به حساب بانکی را ندارد، تنها به اندازه استفاده ای که دارید در سایت موجودی اضافه کنید، نه بصورتیکه مبلغی شارژ کنید و درخواست بازگشت بدید.


بخش پنجم: پشتیبانی و تحویل سرویس

16. ارتباط با پشتیبانی : راه ارتباطی بین خریدار و سایت بلوسرور از طریق تیکت و بصورت مستند بوده و تنها به کاربری که صاحب پنل کاربری است پاسخ داده میشود و از سایر راه های ارتباطی مانند پشتیبانی تلگرام، واتساپ، تماس تلفنی، باتوجه به مستند نبودن مورد قبول بلوسرور برای حل مشکلات نیست. ساعت فعالیت پشتیبانی برای پاسخگویی تیکت از 9 صبح الی حدود 12 شب میباشد.

17. تحویل سرویس ها: تحویل کلیه سرویس ها، بعد از احراز هویت کاربر و تایید پشتیبانی انجام میشود و زمان تحویل کلیه سرویس ها بین 15 دقیقه تا 12 ساعت است. بعضی از سرویس هایی که در صفحه فروش آنها توضیحات موجود بودن یا نبودن نوشته شده، ممکن است به دلیل تقاضای بالا بصورت لحظه ای تکمیل یا موجود شوند که در صورت عدم موجود بودن باید منتظر بمانید.

18. وظایف پشتیبانی بلوسرور: وظیفه پشتیبانی حل مسائل و مشکلاتی است که مربوط به سرور می باشد و پشتیبانی از پلاگین ها، سیستم های مدیریت محتوا و . . . باید توسط سایت انتشار دهنده سیستم انجام شود. سرورها به صورت مدیریت نشده بوده و در صورت بروز مشکل نرم افزاری، سخت افزاری در سرورها، در صورت امکان بلوسرور می تواند با برآورد هزینه مشکلات را برطرف کند.

19. اطلاع رسانی ایجاد تیکت و فاکتور های تمدید سرور از طریق ایمیل، پیامک و ربات تلگرام در 2 نوبت و برای مسدود شدن سرویس هم در روز اتمام سرویس ارسال میشود، لذا بلوسرور علاوه بر ایمیل و پیامک و باتوجه به یادآوری های چند باره (در بالای صفحه پنل کاربری و ایمیلی که مشخصات سرویس در آن ارسال میشود) هیچ مسئولیتی در قبال عدم دریافت ایمیل و پیامک یا عدم توجه کاربر به تمدید سرویس ندارد.


بخش ششم: قوانین حقوقی و مقررات کلی

20. الزام به رعایت قوانین کشور ایران و دیتاسنترهای خارج و داخل : محتويات وب سايت های راه اندازی شده در سرویس ها و کلیه اقدامات در سرور مجازی بايد مطابق قوانين جمهوری اسلامی ايران و دیتاسنترهای خارج و داخل کشور باشد، در غیراینصورت در صورت بروز مشکل سرویس مسدود میشود و خریدار موظف به جبران کلیه خسارات و هزینه های وارد شده به بلوسرور یا هر شاکی دیگری میباشد، همچنین هزینه سرویس تهیه شده بازگشت داده نخواهد شد. تمامی سرویس های سرورهای مجازی تابع قوانین دیتاسنتر های داخل و خارج بوده و در صورت مشاهده عدم رعایت قوانین و شکایت به سرویس ها، باتوجه به شدت شکایتی که از دیتاسنتر ارسال میشود، بلوسرور مشکل را به کاربر مربوطه ارسال و باتوجه به نوع اهمیت اخطار (صرفا اطلاع رسانی و رفع مشکل یا اخطار مهم)، برخورد خواهد کرد.

21. تغییر در قوانین سایت: بلوسرور می تواند در هر زمانی با اطلاع یا بدون اطلاع قبلی ، قوانین را اصلاح و یا تغییر دهد.

22. در صورت درخواست مراجع قضایی، بلوسرور موظف اطلاعات کاربر را تسلیم نهاد مربوطه نماید.

23. کاربر ثبت نام کرده در سایت متعهد میشود طبق قوانین سایت و با آگاهی از وضعیت قوانین بلوسرور از سرویس ها استفاده میکند.

24. تا زمانی که هزینه سرویس خود را می پردازید، سرویس شما فعال خواهد بود، جز در مواردی که قوانین را نقض کرده باشید یا از سمت دیتاسنترها تغییراتی اعلام شود.

25. کلیه فعالیت های بلوسرور در قالب چهارچوب قوانین جرایم رایانه‌ای است و علاوه برقوانین بالا بلوسرور تابع قوانین داخلی کشور است. لینک قوانین جرایم رایانه ای