آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال به VPS ویندوز)



آموزش اتصال به سرور مجازی ویندوز

برای اتصال به سرور مجازی ویندوز باید از طریق ریموت دسکتاپ ویندوز به سرور متصل بشید، از منوی استارت ویندوز سیستم شخصی خودتون، از بخش جستجو (search) کلمه remote desktop را تایپ کنید، بعد از انتخاب ریموت دسکتاپ، صفحه ی جدیدی باز میشه، در بخش computer باید IP که در خرید سرور مجازی به همراه پورت اتصالی که از بلوسرور تهیه کردید رو وارد کنید مثلا : 192.168.10.10:1234

بعد از زدن دکمه connect، اطلاعات ورود username / password سرور مجازی از شما خواسته میشه که باید وارد کنید و بعد از وارد کردن صفحه جدیدی با کادر نارنجی رنگ باز میشه که باید بر روی Yes کلیک کنید، بعد از این صفحه وارد محیط دسکتاپ VPS شدید. این آموزش، آموزش کار با سرور مجازی ویندوز بود که با انجام اینکار میتونین به vps ایران و خرید سرور مجازی آلمان بلوسرور متصل بشین.

 

 

آموزش ویدیویی نحوه ورود به ویندوز سرور :

 

 

با استفاده از Windows Remote Desktop Connection، با استفاده از صفحه کلید، ماوس و مانیتور رایانه شخصی خود میتوانید به سرور یا کامپیوتر دیگه ای از طریق اینترنت متصل بشید و از سیستم شخصی خودتون اون vps رو کنترل کنین. یعنی توانید هر کاری را که می توانید در رایانه محل کار خود انجام دهید، از خانه انجام دهید.

 

به نقل از سایت ویکی پدیا، بررسی کوتاهی به Remote Desktop Protocol میکنیم :

Remote Desktop Protocol (RDP) یک پروتکل اختصاصی، دارای رابط گرافیکی است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده شده است، کاربرد این برنامه برای اتصال یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگه و مشاهده صفحه دسکتاپ کامپیوتر دوم است. این برنامه بصورت پیش فرض در سیستم عامل های ویندوز وجود دارد و برای سایر سیستم عامل ها مثل لینوکس، mac os، آیفون، اندروید بصورت جداگانه باید نصب شود. پورت اتصال پیش فرض پروتکل RDP، پورت شماره 3389 و در بستر TCP است.

اتصال به سرور مجازی با موبایل

آموزش اتصال به سرور لینوکس

ریموت دسکتاپ از لینوکس به ویندوز