ریموت دسکتاپ از لینوکس به ویندوز



آموزش اتصال RDP از لینوکس به ویندوز

 

حتما درباره برنامه Remote Desktop Connection شنیده اید. این برنامه پیش فرض در سیستم عامل ویندوز نصب شده است و به شما امکان می دهد از راه دور به رایانه یا خرید VPS دسترسی داشته باشید. از پروتکل ریموت دسکتاپ برای ایجاد اتصال از راه دور و کنترل دسکتاپ سرور مجازی بلوسرور استفاده شود. برخی از توزیع های لینوکس ممکن است کلاینت های RDP را برای اتصال به سیستم ویندوز در اختیار شما قرار دهند. با این حال، برای برخی از توزیع های لینوکس ممکن است نیاز به نصب برنامه اتصال RDP برای اتصال از راه دور داشته باشید.

 

نصب Reminna

Reminna یک سرویس رایگان لینوکس، اوپن سورس و قدرتمند برای اتصال به ریموت دسکتاپ از راه دور است. از آنجا که ویژگی های مفیدی را ارائه می دهد، اکثر کاربران لینوکس و یونیکس از reminna برای اتصال rdp استفاده می کنند. با استفاده از دستور زیر می توانید reminna را بر روی سیستم لینوکس اوبونتو خود نصب کنید.

sudo apt update
sudo apt install -y remmina remmina-plugin-vnc

 

پس از نصب remmina بر روی سیستم ، می توانید به gui به ریموت دسکتاپ ویندوز دسترسی پیدا کنید. آدرس IP سیستم Windows خود را وارد کرده و Enter را فشار دهید. اطلاعات کاربری و رمز عبور از شما خواسته می شود، بعد از آن صفحه دسکتاپ ویندوز را مشاهده میکنیدنصب remina اوبونتو

نصب Vinagre

Vinagre یک سرویس اتصال ssh ، vnc و rdp برای محیط دسکتاپ Gnome است. دارای ویژگی های پیشرفته مانند اتصال چندین سرور به طور همزمان و جابجایی بین آنها است. Vinagre همچنین از copy/paste بین سرورها پشتیبانی می کند. برای نصب Vinagre در اوبونتو ، از دستور زیر استفاده کنید.

sudo apt update
sudo apt install -y vinagre

پس از اتمام نصب به لیست برنامه های خود بروید و ریموت دسکتاپ Vinagre را جستجو کنید.

نصب Vinagre

نصب KRDC

KRDC یک ابزار مدیریت ریموت دسکتاپ است که برای محیط دسکتاپ KDE طراحی شده است. نصب KRDC دارای دو پروتکل VNC و RDP است که به شما دسترسی رایگان بدون دردسر به RDP می دهد. برای نصب و پیکربندی KRDC در سیستم خود، دستورات زیر را دنبال کنید.

sudo apt update
sudo apt install -y krdc

 

پس از اتمام نصب، اکنون می توانید از KRDC استفاده کنید. می توانید krdc را در خط فرمان تایپ کنید که ابزار جدید gui را باز می کند. همچنین می توانید krdc را در لیست برنامه های خود جستجو کرده و راه اندازی کنید.

نصب KRDC اوبونتو

نصب FreeRDP

FreeRDP یک سیستم اتصال رایگان و منبع باز برای پروتکل RDP است. FreeRDP یک پروتکل rdp portable است که تحت مجوز Apache منتشر شده است. برای نصب و پیکربندی freeRDP در اوبونتو از دستور زیر استفاده کنید.

sudo apt update
sudo apt install -y freerdp2-x11

پس از اتمام نصب می توانید از دستور زیر برای دسترسی به ریموت دسکتاپ لینوکس برای اتصال استفاده کنید

sudo xfreerdp /u: remote_user /p: remote_password /v: remote_host_ip

هنگامی که این دستور را اجرا می کنید ، ممکن است برای پذیرش گواهینامه ها اخطار دریافت کنید. به هشدار “بله” را وارد کنید.