بررسی کرش کردن دیتابیس MySQL



کرش کردن MySQL

رایج ترین علت Crash کردن دیتابیس MySQL در کمبود مموری یا حافظه Ram است که اگر حافظه رم سرور شما کم باشد ، یکی از دلایل علت کرش کردن میتونه باشه ، برای بررسی  دقیق تر ، اول باید error log ایجاد شده بعد از کرش کردن (crash) دیتابیس رو بررسی کنین. برای اینکار ابتدا دستور استارت سرویس mysql رو میزنیم تا اگه خطایی هست مجدد ایجاد بشه.

sudo systemctl start mysql

 

برای مشاهده لاگ ایجاد شده هم به آدرس زیر میریم (دستور less برای مشاهده مختصر لاگ ها در یک صفحه است)

sudo less /var/log/mysql/error.log

 

برخی از پیام های معمولی که نشان دهنده مقدار نا کافی حافظه هستند ، با اخطارهایی همچون Out of memory یا mmap can't allocate نمایش داده میشن.

 

پیشنهاد راه حل هایی برای حل مشکل کمبود حافضه رم :

بهینه سازی تنظیمات MySQL :

در آموزش بهینه سازی تنظیمات Mysql که قبلا توضیح دادیم اسکریپت MySQLtuner میتونه یک ابزار مفید برای بهینه سازی دیتابیس شما باشه و با پیشنهاد خروجی هایی که میده میتونین دقیقا موارد داده شده رو تنظیم کنین.

 

کاهش کوئری و استفاده از دیتابیس در صفحه وب سایت :

برای این مورد میتونین از کش های استاتیک برای وب اپلیکیشن خودتون استفاده کنین، برای مثال در جوملا که دارای یک کش داخلی است که قابلیت فعالسازی داره یا پلاگین WP Super Cache برای وردپرس این نوع قابلیت رو اضافه میکنند.

 

ارتقا سرور مجازی یا خرید سرور مجازی قوی تر :

اگه همچنان با کمبود منابع مواجه هستین، پیشنهاد میکنیم منابع سرور رو افزایش بدین و از سرورهای قوی تری استفاده کنین، در حالت کلی حداقل میزان رم برای یک سایت سبک 1GB RAM است.