آموزش ریست کردن پسورد روت MySQL



تغییر پسورد mysql

MySQL یک سیستم مدیریت پایگاه داده محبوب برای نرم افزارهای کاربردی وب است. مانند بسیاری از سرویس های وب، MySQL دارای یک رمز عبور در سطح root است. رمز عبور root به کاربر اجازه می دهد تا تمام عملکردهای سطح بالای پایگاه داده را انجام دهد.

اگر هرگز رمز عبور root را در پایگاه داده MySQL خود تنظیم نکرده اید، باید بتوانید با بدون رمز بتوانید به آن متصل شوید. با این حال، این یک اقدام امنیتی خوب نیست زیرا هر کسی می تواند به پایگاه داده شما دسترسی داشته باشد. اگر پایگاه داده شما دارای رمز عبور root است، اما مسیر آن را گم کرده اید، این راهنما به شما کمک می کند تا رمز عبور MySQL Root را در لینوکس و ویندوز ریست کنید.

 

ریست کردن پسورد روت MySQL

بعد از ورود از طریق ssh به محیط ترمینال، بر اساس سیستم عامل مختلف ابتدا سرویس دیتابیس رو غیرفعال میکنیم

CentOS and Fedora :

service mysqld stop

 

Debian and Ubuntu:

service mysql stop

سرویس MySQL را با گزینه —skip-grant-tables راه اندازی مجدد کنید. برای این کار دستور زیر را تایپ کنید :

mysqld_safe --skip-grant-tables &

 

توجه :مطمئن شوید که علامت (&) را در انتهای دستور تایپ کرده اید. این دستور را در پس زمینه اجرا می کند و به شما اجازه می دهد تا دستورات را در مراحل زیر تایپ کنید.
اجرای MySQL با فعال کردن گزینه —skip-grant-tables بسیار ناامن است و فقط باید برای مدت کوتاهی در حالی که رمز عبور را تغییر میدهید باید انجام شود. مراحل زیر به شما نشان می دهد که چگونه می توانید mysqld_safe را به طور ایمن متوقف کنید و پس از تغییر رمز عبور root، سرویس MySQL را ایمن راه اندازی کنید.

دستور زیر رو تایپ میکنیم

mysql

 

بعد از اینکه وارد محیط shell mysql شدی و mysql> مشاهده کردیدن رمز را با دستور زیر عوض کنید. برای انجام این کار، دستور زیر را تایپ کنید و new-password را با رمز عبور جدید root جایگزین کنید:

UPDATE mysql.user SET Password=PASSWORD('new-password') WHERE User='root';

سپس در mysql> دستورات زیر را تایپ کنید:

FLUSH PRIVILEGES;
exit;

 

با استفاده از دستور زیر سرور MySQL را متوقف کنید. قبل از اینکه سرور MySQL خاموش شود، از شما خواسته می شود که رمز عبور root جدید MySQL را وارد کنید:

mysqladmin -u root -p shutdown

سرور MySQL را به طور عادی با دستور زیر راه اندازی کنید. برای انجام این کار، دستور مناسب برای توزیع لینوکس خود را تایپ کنید:

CentOS and Fedora :

service mysqld start

 

Debian and Ubuntu:

service mysql start