آموزش smtp server جیمیل



smtp server جیمیل

با استفاده از سرویس gmail SMTP قادر هستید که ازطریق برنامه ها یا سایت ها ، ایمیل هاتون رو از gmail ارسال کنید. SMTP مخفف عبارت Simple Mail Transfer Protocol به معنی پروتکل ساده ارسال ایمیل است.

 

تنظیمات SMTP Gmail

پروتکل SMTP سرویس جیمیل (Gmail) رایگان بوده و تنظیمات و مقادیر آن به شرح زیر است:

عنوان انگلیسیمقدارتوضیحات
SMTP Serversmtp.gmail.comهمیشه ثابت است
SMTP Usernameآدرس کامل ایمیل فرستندهبرای مثال example@gmail.com
SMTP Passwordرمز عبور ایمیل فرستندهبرای مثال MyP@ssworD
SMTP Port۴۶۵درحالت امن SSL
۵۸۷درحالت TLS
۲۵درحالت SSL

 

درصورت وجود گزینه “نیاز به TLS یا SSL” مانند “Use TLS/SSL” در کلاینت (برنامه) مورد نظر شما، حتماً باید فعال باشد. درصورت غیرفعال بودن، امکان استفاده از پروتکل SMTP جیمیل وجود نخواهد داشت؛ زیرا پورت‌های ۲۵ و ۴۶۵ از رمزگذاری SSL و پورت ۵۸۷ از TLS استفاده می‌کنند و باید به توجه به پورت، یکی از حالت‌های SSL یا TLS استفاده شود. اگر گزینه‌ای با عنوان TLS نیست، به احتمال زیاد کلاینت شما به صورت پیش فرض از TLS استفاده می‌کند.

 

درصورت وجود گزینه احراز هویت مانند “SMTP authentification” حتماً باید فعال باشد چون ما برای استفاده از سرویس SMTP نیاز به احراز هویت (وارد کردن رمز عبور و آدرس ایمیل) داریم. تقریباً همه سرویس دهنده‌های ایمیل برای استفاده از SMTP نیاز به احراز هویت دارند.r

درصورت کارنکردن پورت ۴۶۵ پورت ۵۸۷ سپس ۲۵ را امتحان کنید.

درصورت امکان سه پورت ذکر شده و همچنین کلاینت خود را در فایروال (Firewall) خود Allow یا مجاز کنید.

ممکن است در کلاینت شما فیلدی برای نوشتن پورت وجود نداشته باشد. در این صورت پس از آدرس سرور ذکر شده، علامت دونقطه (:) سپس پورت مورد نظر را بنویسید. برای مثال: smtp.gmail.com:465

تعداد ایمیل‌ها مجاز برای فرستادن با استفاده از پروتکل SMTP سرویس جیمیل ۵۰۰ عدد است. این محدودیت برای جلوگیری از فرستادن هرزنامه اسپم (Spam) گذاشته شده است.

هر سه پورت و آدرس سرور SMTP با استفاده از اکانت‌های جداگانه تست شده و تا لحظه نوشتن این پست بدون نقض کار می‌کند.

صفحات دیگر سایت :

خرید سرور مجازی
خرید VPS

خرید سرور مجازی بیش از 50 کشور