انتقال فایل از vps به کامپیوتر (انتقال فایل به سرور مجازی لینوکس و ویندوز)



انتقال فایل از vps به کامپیوتر (انتقال فایل از کامپیوتر به سرور مجازی)

سرور مجازی به شما امکان داشتن یک کامپیوتر در موقعیت جغرافیایی دورتری نسبت به کامپیوتر شخصی شما را میدهد، بخاطر همین برای انتقال اطلاعات باید از روشهایی که برای اینکار انجام میشود استفاده کنید. در این آموزش انواع روشهایی که برای انتقال فایل بین کامپیوتر شخصی و سرور با سیستم عامل ویندوز و لینوکس است را بررسی میکینم.

توجه داشته باشید که درست هستش که سرعت اینترنت سرورها بالا هست، اما وقتی فایلی رو از VPS به سیستم شخصیتون منتقل میکنین، یا از سیستم شخصیتون به سرور آپلود میکنین، سرعت اینترنت شما در حال ارسال و دریافت ترافیک هست و هرچقدر اینترنت شخصی شما کشش داشته باشه، میتونین از نهایت سرعت استفاده کنین.

 

انتقال فایل به سرور مجازی ویندوز

از چندین روش برای انتقال اطلاعات به سرور مجازی ویندوز میتونیم استفاده کنیم، یکی از اینها قابلیت Drag & Drop و Shared Folders و استفاده از FTP و گوگل درایو و نصب وب سرور در سرور مجازی ویندوز هست.

 

استفاده از Drag & Drop و کپی در کلیپبورد

روش خیلی ساده اول :

از ساده ترین روش هایی که بعد از خرید vps میتونین فایل هارو از سرور به کامپیوتر شخصی خودتون یا برعکس منتقل کنین استفاده از همین محیط ریموت دسکتاپ هست، اگر میخواید که متنی را از کامپیوتر شخصی به سرور یا از سرور به کامپیوتر شخصی منتقل کنید، فقط کافی هست که متن را کپی کنید و در سیستم دیگر paste کنید.

همچنین اگر میخواید که فایلی را از کامپیوتر شخصی به سرور یا از سرور به کامپیوتر شخصی منتقل کنید، فایل را copy کنید و در دسکتاپ سرور مجازی یا کامپیوترتون Paste کنین. (فایل های حجیم رو با این روش منتقل نکنید، این روش فقط برای فایل های سبک و در حد 10-15MB پیشنهاد میشه)

توجه داشته باشید که باتوجه به اینکه سرعت اینترنت سرور بالا هست، اگر فایلی رو قرار هست منتقل کنین، سرعت دانلود یا آپلود به اینترنت شخصی شما مربوط هست، چون این فایل با سرعت اینترنت شخصی شما دانلود یا آپلود داره میشه.

 

روش دوم :

انتقال فایل با remote desktop از طریق Shared Folders

انتقال فایل های از سرور مجازی به کامپیوتر شخصی و از کامپیوتر شخصی به سرور مجازی از طریق Shared Folders بسیار آسان است، برای انجام اینکار از آموزش تصویری که توسط بلوسرور تهیه شده استفاده کنید. برای فعال سازی قابلیت دیده شدن Drive HDD کامپیوتر شخصیتون در سرور مجازی، ابتدا طبق شکل زیر remote desktop رو باز کنید و بر روی Show more کلیک کنید.

 

انتقال فایل از سرور مجازی به کامپیوتر

 

تب Local Resource رو انتخاب کنید و در پایین صفحه در بخش Local devides and resource بر روی more کلیک کنید.

 

انتقال فایل از VPS به کامپیوتر

 

بر روی علامت ” + ” drive کلیک کنید تا drive های سیستمتون نمایش داده بشه، درایوی که قصد share کردن و به اشتراک گذاری فایل رو دارید انتخاب کنید و تیک بزنید و OK کنید.

 

انتقال فایل از VPS به کامپیوتر

وارد سرور مجازی بشید و در ستون سمت چپ پنل This PC، درایوی که به اشتراک گذاشتید رو مشاهده خواهید کرد. از این طریق میتونید فایل ها و اطلاعات خودتون رو با به اشتراک گذاری Drive مشاهده کنید.

 

انتقال فایل از سرور مجازی به کامپیوتر

انتقال اطلاعات با گوگل درایو

گوگل درایو یک فضای ابری رایگان تا سقف 15GB برای نگهداری اطلاعات هست، خیلی راحت میتونین با لاگین شدن به Gmail، فایل هاتون رو به گوگل درایو منتقل کنید و در هر جایی که نیاز داشتید بهش دسترسی داشته باشید و دانلود کنید.

 

 

دانلود اطلاعات از سرور مجازی توسط web server

فایل ها و موزیک ها و … که در اینترنت و از سایت ها دانلود میکنید، با راه اندازی وب سرور اینکار انجام میشه و فایل ها قابلیت دانلود کردن پیدا میکنن، پس با نصب web server در VPS ویندوزی که دارید میتونین سرورتون رو به یک فضای دانلودی یا هاست دانلود تبدیل کنید و فایل ها را بصورت لینک دانلود، در سیستم شخصیتون دانلود کنید.

وب سروری که بصورت پیش فرض در ویندوز قابل نصب هست و برای ویندوز طراحی شده، IIS هست، طبق آموزش زیر وب سرور را در VPS باید نصب کنید. بعد از نصب، طبق همین ویدیو که به داخل پوشه wwwroot وارد شدیم، باید فایل هاتون رو داخلش قرار بدید که قابل دانلود کردن باشه.

مثلا IP سرور شما 192.168.1.1 است و شما فایلی به اسم app.zip داخل پوشه wwwroot قرار میدید. لینک دانلودی فایل شما بصورت زیر میشه

http://192.168.1.1/app.zip

برای اینکه فایل هارو مستقیما در پوشه wwwroot قرار ندید که کمی امنیت فایل ها بالاتر بره، میتونین داخل پوشه wwwroot، پوشه ایجاد کنین، مثلا پوشه ای به اسم 1403 ایجاد میکنیم، در این صورت لینک دانلود فایل ما اینجوری میشه :

http://192.168.1.1/1403/app.zip

 

 

 

انتقال فایل به سرور مجازی لینوکس

FTP یک پروتکل انتقال فایل، یک روش محبوب و رمزگذاری نشده برای انتقال فایل ها بین دو سیستم راه دور هست که با توجه به اینکه رمزگذاری شده نیست، به دلیل کمبود امنیت، محبوبیت خودشو از دست داره میده. اما SFTP که مخفف Secure File Transfer Protocol است، یک پروتکل جداگانه کپسوله شده در SSH است که می تواند دستورات FTP را از طریق یک اتصال امن پیاده سازی کند.

 

انتقال اطلاعات با SFTP

اگر دسترسی Root به سیستم عامل لینوکس دارید، بدون نیاز به راه اندازی و نصب برنامه خاصی در داخل سرور، خیلی راحت میتونین فایل هاتون رو مانند ftp به سرور منتقل کنین یا از سرور دریافت کنید. در آموزش اتصال به سرور لینوکس برنامه Bitvise ssh معرفی کردیم. بعد از اینکه مشخصات SSH در این برنامه وارد میکنین و به سرور Login میشید، در گوشه ستون سمت چپ برنامه، آیکون New SFTP Windows مشاهده میکنین. اگر این آیکون رو بزنین، صفحه سرور بصورت explorer به شما نشون داده میشه.

یا برنامه MobaXterm هم امکان اتصال از چندین پروتکل مختلف داده میشه که SFTP هم یکی از اینهاست.

 

 

 

سایر آموزش ها :

آموزش فعال کردن Directory Browsing در IIS

آموزش تغییر رمز ویندوز سرور


<