رفع خطا Allowed Memory Size Exhausted در وردپرس



ارور allowed memory size

خطای “Allowed Memory Size Exhausted” یکی از رایج ترین مواردی است که در سایت های وردپرس قابل مشاهده است، به ویژه هنگام استفاده از هاستی های اشتراکی. اگر خطایی مشاهده کردین که می گوید: “Fatal error: Allowed memory size of x bytes exhausted”، این به این معنی است که سرور شما میزان حافظه استفاده شده توسط وب سایت شما را محدود می کند یا افزونه ای بیش از حد حافظه سرور را مصرف می کند. با استفاده از دو روش مختلف می توانید این خطا را در هاست وردپرس یا خرید vps برطرف کنید.

وردپرس برای اکثر تابع های خود از کد های PHP استفاده می کند. PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است که برای اجرای اسکریپت ها و اقدامات به منابع سرور نیاز دارد. این بدان معنی است که وردپرس شما و تمام افزونه هایی که روی وب سایت خود نصب می کنید حافظه سرور را مصرف می کنند. خطای “allowed memory size exhausted” هنگامی رخ می دهد که وردپرس یا یکی از پلاگین های شما حافظه سرور زیادی را اشغال می کند. هنگامی که سرور حافظه اختصاص یافته خود را برای وب سایت شما مصرف می کند، خطای “allowed memory size exhausted” در سرور مجازی امارات یا هر کشور دیگه ای که دارید نشان داده میشود.

Fatal error: Allowed memory size of 536870912 bytes exhausted (tried to allocate 98574336 bytes) in /nas/content/live/yourinstall/wp-content/object-cache.php on line 425

 

رفع خطای Allowed Memory Size Exhausted

 

  • با استفاده از FTP به سرور خود متصل بشید، یا از فایل منیجر هاستتون وارد پوشه public_html بشید.
  • فایل wp-config.php را که در مسیری که وردپرس نصب شده است را با یک ویرایشگر باز کنید.
  • دستورات زیر را بعد از تگ PHP به فایل اضافه کنید.
    define( 'WP_MAX_MEMORY_LIMIT', '512M' );
    define('WP_MEMORY_LIMIT', '512M');

 

 

رفع خطای Deceptive site ahead