مصرف بالای CPU در وردپرس



 

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوای رایج و بسیار پرکاربرد است ، اما با نصب زیاد افزونه ها و بهینه نبودن قالب از نظر کدنویسی ، مصرف منابع هاست یا سرور بخصوص CPU را بالا میبرد.برای رفع این مشکلات و بررسی اینکه دقیقا کدامیک از موارد ، باعث بالا رفتن منابع سایت میشوند ، لطفا این مقاله را مطالعه کنید.

 

بررسی قالب وردپرس

بعضی قالب های وردپرس بدلیل بهینه نبودن از لحاظ کدنویسی در query گرفتن و فراخونی اطلاعات از دیتابیس و یا استفاده حلقه های زیاد ، حلقه های نادرست loop و … باعث بالارفتن مصرف منابع میشن. برای بررسی این مورد ، یکی از قالب های پیش فرض وردپرس رو انتخاب و فعال کنید و حدود 15 تا 30 دقیقه بعد مصرف منابع رو بررسی کنید.اگر در فایل error-log موجود در هاست ، خطاهایی از قالب سایت داشتید ، پیشنهاد میکنم قالب رو عوض کنید و یک قالب دیگه انتخاب کنید.

 

بررسی افزونه های وردپرس

نصب تعداد زیادی از افزونه ها ، باعث بالا رفتن منابع و بخصوص مصرف CPU میشود. نصب افزونه هایی مانند WPStatic که یک افزونه آمارگیر است ، بشدت مصرف منابع سرور یا هاست شما را بالا میبرد، برای آمارگیری سایت خودتون نیازی به ذخیره تعداد بازدیدهای ماه های گذشته و نگهداری اون در دیتابیس ندارید ، برای مشاهده و بررسی آمار سایت میتونید از سایت های آمارگیری مانند Google Analytics استفاده کنید. پلاگین پست های مرتبط مانند  WordPress Related Post یا YARPP نیز مصرف بالایی دارند.پلاگین های ارسال خودکار مطالب مانند WPRobot3 و سایت های خبر خوان نیز مصرف منابع رو بالا خواهند برد.

اما برای بررسی اینکه آیا مشکل از افزونه ها است و دقیقا کدومیک از افزونه ها منابع رو بالا میبره ، یکبار تمام افزونه هارو غیرفعال کنید و بعد از 15-30 دقیقه ، یک به یک افزونه هارو فعال کنید و چند دقیقه صبر کنید و منابع رو بررسی کنید ببینید آیا بصورت غیرمعمولا بالا میروند یا نه ، هر افزونه های که بصورت غیرمعمول باعث افزایش منابع بشه رو میتونید پیدا کنید.

 

سایر آموزش ها :

آموزش استفاده از سایت GTmetrix