حذف رونوشت های پایگاه داده وردپرس



حذف رونوشت وردپرس حذف REVISIONS وردپرس بهینه سازی دیتابیس وردپرس

قابلیت رونوشت در وردپرس یک امکان خوب برای مدیران سایت ها است ، گاهی ممکن است اینترنت شما قطع بشه ، یا مرورگر هنگ کنه و … ، و اطلاعاتی که در پست های وردپرس نوشته بودید از بین بره ، اما با این قابلیت رونوشت ، اطلاعات هر چند دقیقه یکبار در دیتابیس ذخیره میشن و شما قادر هستید که پست ها رو به چند دقیقه قبل یا به بروزرسانی های قبل برگردونید.

حذف REVISIONS وردپرس

بهینه سازی دیتابیس وردپرس

اما این سیستم یک مشکلی داره که رونوشت ها بصورت بی نهایت در دیتابیس ذخیره میشن که باعث پر شدن حجم دیتابیس و سنگین شدن دیتابیس میشه ، مثلا سایت شما حدود 50 تا پست داره و ممکن است هر مطلب حدود 10 تا رونوشت داشته باشه ، در اینصورت سایت شما 500 تا پست داره ، در این آموزش چگونگی حذف رونوشت ها و قابلیت کم کردن تعداد اینهارو آموزش میدیم.

حذف رونوشت وردپرس حذف REVISIONS وردپرس

محدود کردن تعداد رونوشت ها :

برای محدود کردن تعداد رونوشت های قابل ذخیره شدن در دیتابیس کافی است کد زیر رو در فایل wp-config وردپرس قرار بدید ، در کد زیر حداکثر تعداد رونوشت مجاز 2 عدد است.

define( 'WP_POST_REVISIONS', 2 );

حذف رونوشت وردپرس

حذف کل رونوشت ها از دیتابیس :

برای حذف کل رونوشت های سایت ، باید کد زیر رو در فایل functions.php قالب سایتتون اضافه کنید و بعد از ذخیره ، صفحه اصلی سایت رو یکبار باز کنید. وقتی به پست ها مطالب در پنل مدیریت وردپرس مراجعه کنید میبینید که رونوشت ها حذف شدند و با انجام اینکار بهینه سازی اساسی در دیتابیس انجام دادید.

global $wpdb;

$wpdb->query( "
DELETE FROM $wpdb->posts
WHERE post_type = 'revision'
" );

حذف REVISIONS وردپرس

سایر آموزش ها :

بهینه سازی تصاویر وردپرس

بهینه سازی وردپرس wordpress optimize

حذف رونوشت وردپرس