آموزش نصب دیسکورد (Discord)



نصب دیسکورد

Discord یک VOIP و بستر پیام رسان فوری است. کاربران در انجمن ها می توانند از طریق تماس صوتی، فیلم، پیام به صورت خصوصی و راحت ارتباط برقرار کنند. Discord به عنوان مکانی برای گیمرها شروع به فعالیت کرد، با این حال برای سایر استفاده های غیر بازی باز هم محبوب است. برای شروع نصب Discord در اوبونتو، مراحل زیر را دنبال کنید: روش های مختلفی برای نصب Discord در اوبونتو وجود دارد و برای استفاده از سیستم عامل اوبونتو میتوانید با خرید VPS بلوسرور در لوکیشن خرید vps ایران یا خرید سرور مجازی آلمان اقدام به راه اندازی این برنامه کنید. برای نصب Discord در اوبونتو دو روش را توضیح میدیم.

آموزش نصب Discord از طریق بسته های DEB

در این روش از طریق دانلود بسته DEB از سایت رسمی دیسکورد اقدام به نصب میکنیم، هر چند روش نصب دوم ممکن است ساده تر باشد. در زمان نگارش این مقاله، آخرین نسخه Discord برای لینوکس 0.0.13 است. برای دانلود آن نسخه، دستورات زیر را اجرا کنید.

sudo apt update
cd /tmp
wget -O discord.deb "https://discordapp.com/api/download?platform=linux&format=deb"

 

پس از دانلود، دستورات زیر را برای نصب اجرا کنید.

sudo apt install ./discord.deb

پس از نصب ، به سادگی به قسمت Activity Overview -> Dashboard بروید و Discord را جستجو کنید، سپس آن را راه اندازی کنید.

 

آموزش نصب discord

 

آموزش نصب دیسکورد از طریق Snap

راه دوم برای نصب Discord از طریق مدیریت بسته Snap است. Snaps بسته های نرم افزاری کانتینری (containerized ) هستند که ایجاد و نصب آنها ساده است. برنامه های کاربردی Snap با تمام وابستگی های خود بسته بندی شده اند تا در همه توزیع های محبوب لینوکس از یک ساخت واحد اجرا شوند که به آنها امکان می دهد به طور خودکار به روز شوند و یا به نسخه برگردند. اگر گزینه نصب بالا برای شما مناسب نیست، دستورات زیر را اجرا کنید تا Discord را از طریق Snap نصب کنید.

sudo snap install discord

 

این پست به شما نحوه نصب برنامه Discord در اوبونتو 20.04 و 18.04 را نشان داد.

 

سایر آموزش ها : آموزش نصب SNMP