آموزش ساخت یوزر در ویندوز سرور



تعریف کاربر در ویندوز سرور

در این آموزش میخواهیم علاوه بر یوزرنیم administrator خود ویندوز که بعد از خرید VPS داده شده، یک یوزرنیم جدید دیگه ایجاد کنیم ولی دسترسی های administrator رو نداشته باشه ( البته طبق این آموزش اگه عمل کنین میتونین دسترسی administrator هم به این یوزر جدید بدین). لینک آموزش ویدیویی در پایین صفحه

آموزش ساخت یوزر در ویندوز سرور مجازی

برای اینکار ابتدا وارد سرور مجازی میشیم و Control panel رو باز میکنیم و Computer Management رو باز میکنیم

Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools

و زیرمنوی شاخه ای Local Users and Groups رو میزنیم و پوشه Users رو باز میکنیم و در صفحه وسط راست کلیک میکنیم و New User رو میزنیم و در جلوی فیلد User Name اسم کاربر جدید رو وارد میکنیم.

 

آموزش دسترسی ریموت دسکتاپ به یوزر ویندوز سرور

تا مرحله بالا نحوه ایجاد username جدید برای ویندوز سرور بود، از این مرحله به بعد که طبق آموزش ویدیویی هم انجام شده، باید اجازه دسترسی یوزنیم جدید رو به ریموت دسکتاپ بدیم، به همین خاطر وارد Control Panel میشیم و System رو باز میکنیم و از منوی سمت چپ روی Remote Settings کلیک میکنیم، و Select Users رو انتخاب میکنیم و Add رو میزنیم که یوزر جدید اضافه بشه و اجازه دسترسی به یوزر جدید رو بدیم، تو قسمت Enter the object names to Select هم اسم یوزرنیم جدید رو وارد میکنیم و Check Names رو که بزنیم خودش تکمیل میکنه. به همین راحتی یوزرنیم جدید در vps ایران بلوسرور یا وی پی اس های اروپا بلوسرور با انواع نسخه های ویندوز سرور 2019، 2012، 2016 ایجاد کنین.