خطای صفحه سفید وردپرس



خطای صفحه سفید وردپرس

گاهی اوقات با نصب قالب جدید ، یا پلاگین یا بصورت خود به خودی سایت های وردپرسی دچاز خطای صفحه سفید میشن و سایت بالا نمیاد ، روش های مختلفی برای بررسی این خطاها است و باید تک به تک بررسی کنیم که دقیقا خطا از چه موردی هست ، در ادامه آموزش این روش ها و موارد رو بررسی میکنیم.

 

بررسی فایل error_log

مورد اول بررسی فایل error_log است ، در واقع اگر قابلیت ثبت خطا در سرور فعال بشه ، خطاها در این فایل ظاهر میشن و علت خطا و اینکه اگر مشکل از کد باشه ، دقیقا کدوم فایل و کدوم خط دچار مشکل شده رو ثبت میکنه.

 

فعال کردن WP_DEBUG

وردپرس در تنظیمات فایل wp-config قابلیت بسیار خوبی به نام دیباگ رو داره که علت خطاهارو میگه برای فعال کردن این قابلیت وارد پوشه ای که وردپرس رو نصب کردید بشید و فایل wp-config.php رو پیدا کنید. در داخل این فایل قطع کدی با متن define(WP_DEBUG, false); قرار داره و در واقع با کلمه false غیرفعال شده برای فعال شدنش کلمه true رو به جای false قرار بدید و حالت دیباگ یا عیب یابی رو فعال کنید و دوباره سایت رو باز کنید و وضعیت رو بررسی کنید.

define(WP_DEBUG, true);

 

 

پوسته ها و پلاگین های وردپرس

در بعضی از مواقع با نصب یک قالب یا پلاگین ، سایت خطای صفحه سفید میده و امکان ورود به پیشخوان وردپرس برای غیرفعال کردن اینها نیست ، در این مواقع باید بصورت دستی اقدام به غیرفعال کردن قالب یا پلاگین کنید ، برای اینکار به محل نصب قالب برید و وارد پوشه wp-content بشید ، در اینجا قالب ها در پوشه themes و پلاگین ها در پوشه plugins نصب میشن ، به عنوان مثال اگر مشکل از پلاگین بود وارد این پوشه که کل پلاگین ها در اون هستند بشید و اسم پوشه پلاگینی که نصب کردید رو پیدا کنید ، سپس اسم اون پلاگین نصب شده رو عوض کنید و یه اسم دیگه بزارید تا دوباره فعال نشه.

 

فایل  php.ini و htaccess

فایل htaccess که فایل تنظیمات سرور آپاچی است ، گاهی ممکن است که کدی در این فایل قرار بدید و با سرور آپاچی شما هماهنگ نباشه و باعث این خطا بشه ، فایل php.ini نیز به همین شکل است ، برای بررسی تنها کافی است ، اسم این فایل هارو عوض کنید و سپس سایت رو باز کنید.

 

اگر با تمام راه حل های بالا مشکل شما حل نشد ، ممکن است ، کدها و فایل های وردپرس شما دچار مشکل شده باشه ، که بهترین راه کپی دوباره فایل های وردپرس به هاست است.

 

سایر آموزش ها :

رفع مشکل Allowed Memory Size Exhausted در وردپرس

خرید سرور مجازی